پایگاه اطلاع رسانی شرکت فرآیند شبکه پارسیان
آموزش مباحث مربوط به دوره های CCNA,LPIC,MCSE,MCITP

 
Ping :
با این فرمان میتوان ارتباط بین یک کامپیوتر با کامپیوتر دیگر را بررسی نمود.پینگ یكی از مهم ترین دستورات عیب یابی شبكه است.با استفاده از پینگ م یتوانیداز روشن بودن یك كامپیوتر مطلع شوید.همچنین با استفاده از دستور پینگ و استفاده از سوئیچ a می توان نام یك دستگاه را با استفاده از ای پی اش بدست اورد.
 
IPconfig :
با استفاده از این فرمان تنظیمات مربوط به پروتکل TCP/IP را می توان مشاهده نمود و با استفاده از سوئیچ /All  می توان اطلاعان بیشتری از این پروتکل را بدست آورد.
 
Netstat :
با استفاده از این برنامه می توان کلیه ارتباطات پروتکل TCP/IP را مشاهده نمود و با استفاده از سوئیچ – na می توان کلیه پورت های باز کامپیوتر را مشاهده نمود.
 
Tracert :
با استفاده از این فرمان می توان تمام Node های موجود بین کامپیوتر مبداء و مقصد را مشاهده نمود.
مثلا وقتی یك دستگاه را پینگ می كنید و پاسخ نمی اید شما می توانید با استفاده از Tracert ببنید پیغامتان تا كجای می رود و مشكل از كجاست
 
Pathping :
با استفاده از این فرمان می توان درصد خطاهای ایجاد شده بین کامپیوتر مبداء و مقصد را مشاهده نمود. در واقع این فرمان ترکیبی از فرمانهای Tracert و Ping می باشد.
 
Route :
این فرمان امکان نمایش و تغییر در جدول Routing کامپیوتر را برای ما فراهم می نماید.
 



           
دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, :: 19:15
محمد خسروي راد
درباره وبلاگ


به دنیای شبکه خوش آمدید
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان farayandshabake.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 41
بازدید کل : 27860
تعداد مطالب : 5
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1